Thursday, December 20, 2012

Kuching,Sarawak...--> Boarding Time

Assalamualaikum....

Alhamdulillah penantian hampir setahun akhirnya berakhir bermula dari tarikh 13 Dis hingga ke 16 Dis tahun ini...ini adalah percutian penutup tahun 2012 buat aku sekeluarga....pelbagai peristiwa berlaku sejak aku dan keluarga memulakan perjalanan ini...bermula dari awal di lapangan terbang sampailah nak balik pun masih kat lapangan terbang jugak masaalah berlaku....tapi itulah pengalaman yg tak dapat dibeli dan akan dijadikan panduan untuk travel yg akan datang...

Percutian ni sepatutnya dinikmati oleh 25org dari 3 keluarga dan anak2 termasuk mak dan 4org anak buah ...tetapi seorang anak buah terpaksa menarik diri kerana menyambut seruan Politeknik Muaddzam Shah di Pahang...akhirnya hanya 24org sahaja yg membuat persiapan untuk V...V is for VACATION.....

Tanpa membuang karen...aku nak korang nikmati gambar2 yg aku klik2 dari awal mengemas baju sampai balik penat dan letih tapi sangat puas dan bersyukur kerana hanya dengan izinNya sahaja aku dan semua yg pergi dapat menikmati keindahan negeri Sarawak..

Kronologi Percutian

Tarikh Pergi --> 13 Disember 2012 

Tarikh Pulang --> 16 Disember 2012 

Destinasi --> Kuching,Sarawak

Pengangkutan --> Kapal Terbang Dan Van

Bilangan Ahli Jemaah --> 12 Dewasa 12 Kanak2

Penginapan --> Homestay Riverview Taman Ajibah Bol ( facing sungai sarawak )

Tempat Lawatan Hari Pertama --> kedai tikar,jongs crocodile,rumah panjang annah rais,semenggoh orang utan.

Tempat Lawatan Hari Kedua --> kampung budaya sarawak,kilang kek lapis dayang salhah,kedai ikan terubok ajun,masjid kuching,pasar satok.

Tempat Lawatan Hari Ketiga --> pasar bidayuh,pasar serikin,kedai mutiara,kedai baju no.26,tugu kuching.

Tempat Makan --> kopi o corner,rnr restaurant,food court .





siap2 print bording pass masa hari isnin...
beli beg baru...new arrival gituuuu...kopak inchik dd...hehehe

flight delay gara2 malaysia kalah ngan thailand....
sambil tunggu ambik gambar dulu....cucu2 dan nenek....
keluarga kakak...
keluarga abang...
boarding time...tapi masih melepak...malas nak beratur....sama jerrr
kat belakang kapal terbang yg bakal dinaiki....klik2 dulu ditepi tembok

Al-kisahhhh....

Kitorang bertolak dari rumah dalam pukul 6 dengan 3 kereta...untung keluarga adik beradik semua dekat2...so takder kes nak park kereta kat mana....dekat pukul 8malam baru ngam2 sampai depan LCCT...kalo tidak patutnya lagi cepat sampai..tapi sorang biras aku tu berenti kat tepi highway sebab ada janji dengan kawannya nak bagi barang...

Sampai LCCT...cari surau..siap2 solat jamak terus...

Sekarang masa untuk lalukan bagasi nak masuk kargo untuk di'scan...beg aku beg kakak aku semua lepas...tetiba beg mak aku dia suruh scan balik...aku kata apsal...dia tunjuk2 kat skrin ngan kawannya...dalam hati aku kata...bukan ada bawak benda yg tidak2 pun...apsal yer...pastu pegawai perempuan yg ada kat situ tanya aku..."ada bawak makanan ker...?? aku jawablah ada...tetiba aku teringat yg mak aku masukkan nasi impit segera yg dah masak dekat 50biji kedalam beg yg nak masuk kargo...pegawai tu tanya lagi..."makanan apa yg ada dalam beg ni..? aku jawablah..."nasi impit puan..nasi impit plasti yg adabi tuuuu.....biasalah mak...mak suruh bawak sebab fikir nanti dah sampai sana mesti lapar..." pegawai tu pun sengih lepas aku terangkan dengan terperinci tentang benda putih2 yg disyak dadah mungkin...dua kali jugak beg tu kena scan sebab nak kepastian bukan barang terlarang seperti dadah...ialahkan...nasi impit kan putih pastu paket kecik2...hahahaha...mesti dia imagine serbuk dadah punya....alhamdulillah lepasss....lepas tu aku ngan adik beradi elak sakan sebab belum apa2 nasi impit mak dah jadi kontroversi...hadoiiii

Ok...pas habis part 1...nak masuk beg kat kargo plak....tiap2 keluarga aku ambikkan 30kg punya muatan bagasi...sebab kitorang semua satu flight...campur2 ada 90kg....lebih dari mencukupi....

Bagasi sapa kitorang tak kira janji masuk kargo tak yah nak pikul berat2 nak ke kabin...sekali lagi...beg yg berisi nasi impit mak tak lepas...lebih dari 30kg...tak silap aku dalam 34.9kg camtulah...ahhh sudahhh...lain2 beg semua dah lepas...pastu aku cakap kat org kaunter...kitorang sekeluarga dan satu flight pun tak boleh ker ambik total semua jadi 90kg...?? dengan tak senyum dia cakap tak boleh....pelik gila jugak....dulu masa aku pergi KK tahun lepas okay jerrr...boleh jer campurkan berat keseluruhan yg dibeli asalkan satu flight...

Malas nak soal2 banyak2...kitorang anngkat beg mak...keluarkan plastik yg berisi nasi impit mak...pastu timbang balik...hurmmm lepas pun....ngam2 30.9....kiranya berat nasi impit tu adalah dekat 4kg....choiiii memang betul punya kontroversi itu nasi impit...

Settle semua...masa ada lagi....malas nak merayau...terus check in tunggu kat gate yg ditentukan...kebetulan plak time tu ada game AFF malaysia lawan thailand....mana yg tengok bola mana yg menyekik mana yg main game dan tak kurang jugak yg berurut kat kerusi gintell dan keluar masuk tandas...

Tengok jam rasa dah time untuk bording...kitorang pun semua bergegas tunggu kat gate P10...tetiba ada pengumuman yg flight akan delay selama sejam...patut pukul 10.25 camtu dah boarding...lepas delay jadi 11.30 plak...hurmmmm...sabau jerlahhhhh

Bla bla bla bla bla..................masa pun dah sampai....legaaa rasanya.....so...dalam masa 2 jam flight akan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching...

GTG...baca sambungan kisah Kuching Sarawak ini dilain entry....dengan cerita dan gambar2 yg menarik lagikan OSEMMMMMMM...

Daaaaaaaaaaaaaaa...!!!!!!!!!!


3 comments:

Tinggalkan Komen Osem Anda Disini Untuk DiKongsi